Wednesday, September 9, 2009

Gembira dan Sedih

N3 aku kali ni pun bersangkut paut ngan kancil kuning ku…huhuhuhu...sedih oooo..

Gembira sebab aku dah dapat duit hasil jualan kancilku yang berusia 13 tahun dapatlah beli gelang baru..

Sedih sebab aku sayanggggg sangat sama kancilku. tapi perasaan ku lebih kepada kesedihan.

Kalau orang maknanya suka,duka, tawa dan ria semuanya aku kongsi bersama. Kalau time jalan jem ke, aku akan bercakap2 ngan kancilku..huhuuhu sekarang kancilku dah tak ada..


kancil.. hari ni jem ler…ko jgn buat perangai tau..jgn mati kat tengah2 jalan ni..kalau tak haru kita”

“kancil…hari ni jalan clear la, aku nak pandu laju ckit, ko tahan yer”

“kancil…hari ni aku terpaksa bawak ko gi Shah Alam, wira R…nak bwak jumpa customer, ko jgn marah aaa. tak pa sabtu dan ahad ko duduk diam2 bawah garaj tu. nnt aku mandikan ko

“kancil…bla..bla..bla..

“kancil…bla..bla..bla..

Mulai hari ni, kancil kuning ku tak ada..dah ada orang beli. Semalam kawan hubby datang bawak duit jer.menangis la jugak mata ni...kancil dah ambik pagi semalam. Maknanya aku tak sempat nak tengok utk. kali terakhir kancil ku. Nasib baik la malam semalam aku sempat lagi bawak kancilku round dlm taman, sebab dah lama tak bawak dia jalan2. itulah kali terakhir aku bawak kancil kuning ku.

Bagiku kancilku itu cukup bermakna. Aku bersama dia semenjak mengandung anak ke-3, sekarang anaku dah berumur 7 tahun maknanya aku pelihra kancilku selama lebih kurang 8 tahun. Kancil tu aku beli dari kawan ku.

Aku rasa itulah satu2 hasil titik peluh ku dan kini ianya hanya tinggal kenangan. Aku tak mo ambik gambar kancil ku sebab aku nak ianya padam terus dari ingatan ku dan kini penggantinya lebih besar dan padat.

Kancilku yang dah banyak berjasa padaku.

Selamat tinggal kancil…

Pstttt..kancil yg aku maksudkan kete aku la…

4 comments:

sikulat said...

woh.. arituh nampak pamplet kete.. rupenye dah beli dah.. huhahaha..

MEK said...

huhuhu..sikulat dah beli dah :)...
heheheheh...

ummi said...

tu ah, kata aku karat. ko lagi karat nyahhh oiii

MEK said...

ummi...huhuhu..tak tahan weii..aku siap nangis tersedu-sedu..tp...dlm sedu tu, tangan dok mengira duit..wakakkakaka