Tuesday, July 28, 2009

Kereta Baru

Sebenarnya beberapa bulan yg lepas ada la perselisihan paham aku ngan hubby –ala biasala gaduh2 manja gitew…ahak..ahak..ada sekali aku cakap nak kete baru –saja jer, bukan nak pun. Setakat kancil aku tu boleh berlari lagi aku pakai la.tp sebab aku geram kat hubby hari tu aku cakap la macam tu.


Kereta idaman aku.i10..seminggu aku survey dlm internet pasal kete ni.apa feedback dari customer yg dah pakai kete ni dan macam2 lagi la..tp mmg aku berkenan betul kete ni. Siap gi kat showroom Jln. Ipoh,cuma x test drive jer, huhuhuhu. Tp disebabkan ramai yg advise jgn beli kete ni sebab spare part mahal dan bimbang kot2 nnt susah nak service, kalau rosak nnt lambat la dan macam2. tp sebenarnya mmg tak nak beli pun..saja jer aku ni gatal mulut…



aku minat betul kaler ni...





masa gi kat shoowroom hari tu, aku masuk la dalam kete i10 ni, fuhhh...mmg bergaya (bagi aku la)dan aku rasa kalau setakat nak gi keje boleh sesangat ler...tp apakan daya, aku tak terbuka hati nak buat hutang kete lagi...

Bagi aku la selagi kedua2 kete aku tu x da masalah, aku akan pakai sampai la disaat2 kete tu nazak. Ye ler nak buat apa beli kete baru, tambahkan hutang jer.sedangkan 2 kete aku dah habis bayar dah.

Tp disebabkan mulut aku tu la, hampir setiap hari sabtu, dia gi showroom kete…huhuhu

0 comments: