Friday, June 4, 2010

cabaran

semalm jumpa new boss..bos explain suruh baca pasal dept baru tu and within 2 weeks, he expect me to know everything abt. this department. ( atleast ada jugakla something g boleh aku mentelaah pasal new unit ni). sebab unit yg aku masuk ni totally diff. dgn experience yg aku ada..so kenala ada ckit knowledgekan? kalau tidak nganga la jawabnya..

bos asyik tanya, boleh buat ker? rasa mampu ker? dan last briefing dari dia yg membuatkan aku rasa takut (?) ckit ialah "jgn tak perform nnt saya extend lagi 3 bulan tempoh percubaan" huhhuhuhu..straight to the point...takut jugak aku..

bila dah cakap macam tu rasa cam nervous pun ada, manala tau kan kot2 tak perform aku nnt dlm tempoh 6 bulan ni. kadang terpikir jugak, mampu ker aku?bukanya apa sebab unit yg aku join ni mmg totally diff. ngan aku..tapi..

aku anggap itu sebagai satu cabaran bagi aku utk. lebih commitment dan lebih usaha yg selebihnya berserah pada Nya..insyaAllah ..aku yakin padaNya..

0 comments: